Måndag

Idag ringde min mobil klockan tio, och hör och häpna, älsklingen var uppe före mig ur sängen! Så jag gick upp och klädde på mig och gick på toa och borstade håret och så. Sen satte jag mig och åt lite frukost, cornflakes med hallonsylt, muuuums!

Skulle ju till mödravårdcentralen idag. Men tio minuter innan vi åkte ringde pappa och frågade om vi kunde hämta han sen efter, för han mådde inte så bra. Så jag sa att det kunde vi.

Så åkte vi iväg. Vi åkte klockan elva, skulle egentligen inte va där förräns halv tolv, men visste inte hur lång tid det skulle ta härifrån så vi åkte lite tidigare, men det tog oss knappt tio min ändå. Så vi hade tråkigt och åkte och handlade lite att dricka och sen så åkte vi till Mvc.

Allting var som det skulle. Hon sa att det inte gick att göra så mycket åt mina vattenansamlingar i fötterna. Det var bara att använda stödstrumpor och ha benen högt helt enkelt.

Innan vi åkte därifrån ringde jag pappa och hörde om han var bättre eller om han fortfarande ville hem. Men han sa att han skulle se om det blev bättre när han ätit lite så jag sa att vi skulle åka till Överby så länge och handla lite.

Där köpte vi en pedalhink till badrummet och en komposthink och en hink för brännbart att ha i köket. Jag köpte även julklapp till mamsen. Ringde pappa igen och han skulle hem så vi åkte och hämtade honom och körde hem honom. Vi fick även kabeln till Routern som han försökt laga, eller aa vi vet inte ens om det är den det är fel på. Åkte förbi Susanne på hemvägen också.

Sen när vi var hemma, så började jag med kläderna så jag kunde hänga in dom i garderoben. Det visade sig att kabeln inte fungerade. Så vi åkte till Webshop för att se om dom hade en billig Router, och det hade dom, men den var slut för tillfället och inga grejer hade dom till nätverkskabeln heller. Så vi åkte till Elektronikhuset och dom sa likadant där. Så vi åkte hem igen.

Jag gjorde färdigt garderoberna, eller aa färdig och färdigt. Jag har inga mer galgar och ingenstans att lägga alla t-shirtar och så har jag en hel låda med kläder som jag inte kan packa upp för det, men det gör inget, för det är ändå sånt som jag har packat undan för att jag inte kan ha det nu ändå. Saknar mina kläder… *Suck*

Nu har jag satt på ugnen, för jag och älsklingen ska göra bakpotatis för han är lite hungrig. Så jag sitter och väntar på att den ska bli färdig.

Gud vad jag skriver mycket känner jag, men det är bara för att jag inte har något annat att göra. Så jag skriver upp allting som vi har gjort nästan i detalj. Det är ju nästan så att jag kommer ihåg vad jag har sagt under dagen och kan skriva upp det med.

Trött är jag med. Nee, nu ska jag laga potatisar!!

* Moj moj *

Små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0