Golden Flower

Idag så gick jag upp efter mkt om och men och löften om att aldrig gå och lägga mig igen (jo eller hur).. Iallafall! Kommer upp och går ner och kollar lite efter diskställ på internet, men det finns ju inga typ. Förutom på Rusta, så jag frågar mamma om vi inte kan åka till Överby och kanske köpa det. Hon skulle bara greja med disken och tvätten och så skulle jag äta en smörgås eller två så skulle vi åka.

Först gick vi till Rusta, men det diskstället jag hade hittat på internet var jättelitet, så vi sket i det. Men vi hittade ljusmanschetter och lite mossa till min adventsljusstake. Har massa julgrejor nu, mamma varit jättesnäll och köpt till mig. Vi köpte även julgardiner till köket, jättefina var dom. Jag hade ju velat ha panelgardiner, men som mamma sa, det är mysigare med gardinlängder som man hänger undan med såna där "stroppar".

Sen åkte vi till BlomsterHandeln för mamma skulle köpa julstjärnor till köket. Jag fick även två små julstjärnor som jag kan ställa i mitt kök, jättefina är dom! Så köpte hon två växter till som jag skulle ha i vardagsrummet, det var snällt av henne! Sen så åkte vi hem.

Pappa kom hem en stund också, han skulle sjunga hela dagen nämligen, men dom hade paus nu. Så han var hemma och åt lite. Sen så kommer Alex med förslaget att vi ska åka med på Kinabuffé. Stackars pappa kunde inte åka med för han skulle iväg och sjunga igen. Men medans vi väntade på att Sanna skulle komma hem från stallet och Alex skulle ringa så sjöng jag lite SingStar för mig själv (wooohooo).
Sen åkte vi äntligen!

Jag åt massa mat, hämtade tre gånger, fastän jag egentligen inte tycker om Kinamat. Så jag kände mig jätteduktig att jag åt ändå, och att det var gott! Alex hämtade med tre gånger, fast mkt mer mat än mig! Sen åt vi lite efterrätt, det var mumsigt. Sen så körde vi hem Alex och Sanna och åkte själva hem. Jag somnade i bilen, så trött var jag.
Känns som om jag har mjölksyra i magen, eller typ träningsvärk, mamma tror att det kan va typ sammandragningar!

När vi kom hem så satte jag mig lite här vid datorn, så kom pappa hem igen och sitter här och läser tidningen nu. Jag ska gå och lägga mig i soffan och se vad mamma sitter och tittar på och kanske nana en stund. Det hade inte varit fel!!

* Moj moj *

Små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0