Fy och usch och blä säger jag bara!

Det nya året började inte bra! Hämtade ju Alex och CO. Sen när jag kom hem så vaknade Celine och jag matade henne, det var dags för det. Men hon somnade inte sen, hon bara skrek typ! Hon vaknade varje timme och skulle ha mat! Vid tio i sju fick jag ringa mamma och fråga vad som var fel, då sa hon att hon hade ont i magen och att hon absolut inte skulle ha mer mat! Så jag gav henne ingen mer mat, men gud va hemsk jag kände mig när hon bara skrek!

Till slut fick mamma komma och hjälpa oss för varken jag eller Kent klarade av henne. Kent visste inte vad han skulle göra och jag var helt knäckt på grund utav att hon skrek tills hon kiknade.. Sen när mamma kom så tog hon hand om henne så jag fick sova lite. Allting blev ju liksom bara värre av att jag inte fått sova ordentligt.. Sen så kom mamma in och väckte mig för då skulle hon få lite att äta. Mamma hade försökt mata henne lite med ersättning men hon bara spydde upp det.

Så jag matade henne och mamma tog ut henne igen och rapade henne och så. Sen kom hon in och la henne i spjälsängen, men hon vaknade ganska snart.. Sen så var jag inte riktigt med, men antingen så tog mamma eller Kent upp henne och la henne i babysittern ute i vardagsrummet så jag fick sova ännu en stund. Sen tänkte Kent, som inte heller fått sova på hela natten, att han skulle få sova lite han med, så han ställde in henne i sovrummet så la han sig i soffan.

Hon vaknade efter en stund igen och bara skrek, så då fick mamma och pappa komma och hämta oss för jag kände mig ensam och visste inte vart jag skulle ta vägen riktigt. Mina känslor bara flög omkring och jag var nära på att ge upp.. Så dom kom och hjälpte mig med Celine och satte henne i deras bil och åkte och köpte MiniFom. Droppar för kolik eller nått. Så tog jag brorsans bil och hämtade Alex och Sanna så åkte vi och handlade lite och sen hem till mamma och pappa.

När jag kom dit så frågade jag om hon hade varit lugn, och pappa sa att dom hade funderat på om hon levde! Haha. Så hon hade inte sagt ett ljud. Dom hade inte vågat ta av henne ytterkläderna heller, när hon väl sov liksom så var det onödigt att väcka henne. Hon hade ju vaknat av sig själv om det blev för varmt. Där satte vi oss alla och tittade på Wall-E. Så söt var den!

Jag somnade när det bara var en liten stund kvar av filmen. Och när jag vaknade var mina bröst så spända och jag hade läckt som ett såll! Så vi fick väcka henne så hon kunde äta lite för jag hade så fruktansvärt ont! Men hon ville inte ha så mycket så jag fick ställa mig och hand mjölka tuttarna. Sen så satte vi oss och åt, och hon hade somnat. Igen. Inte mig emot dock.

Efter maten så fick hon lite mer mat för hon hade vaknat. Så jag ammade henne och sen så somnade hon igen och jag la mig i soffan och sov för jag hade (och har) sån fruktansvärd huvudvärk. Vaknade igen och hade fortfarande ont i huvudet. Men åkte hemåt iallafall så kom älsklingen ut och vi åkte och köpte en pizza åt han imed att han inte ätit på hela dagen.

Det var väl ungefär min dag. Ska väcka Celine om en halvtimme ungefär och mata henne så sover hon (förhoppningsvis) gott sen några timmar!!

* Moj moj *

Små Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Det är så fruktansvärt jobbigt då de bara skriker sådära, ush och fy!

2009-01-02 @ 01:55:25
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: sanna

ahhah du e så ärlkig med allt mia , handmjölka tuttarna ;)

2009-01-02 @ 10:33:29
URL: http://justholly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0